Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü

Hemşirelik Bölümü (2024-2028) Stratejik Planı

 

2024-2028 Stratejik Eylem Planı Üniversitemiz için tıklayınız.

2024-2028 Stratejik Eylem Planı Tüm Programlar için tıklayınız.

Tüm Bölümlerin Performans Göstergeleri ve Değerlendirme Anketleri için tıklayınız.

2024-2028 HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ STRATEJİK EYLEM PLANI

(Üniversitemizin 2024-2028 stratejik planına uygun olarak oluşturulmuştur)

 

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 2024 YILI İLK 6 AY STRATEJİK PLAN PERFORMANS GÖSTERGELERİ

Amaç A.1. Nitelikli Ar- Ge ve Ür-Ge Faaliyetleri yoluyla ulusal ve uluslararası düzeyde katma değer oluşturmak

 

H.1.1. Araştırma Geliştirme ve Ürün Geliştirme Kapasitesini Artırmak

 

 

2024 ilk 6 ay

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 1.1.1 Araştırmacıların yetkinliğini artırmak için verilen eğitimlerin (proje hazırlama, patent, yayın vb.) sayısı

 

 

Proje hazırlama, patent ve faydalı modele başvurma konulu eğitim sayısı arttırılmalıdır.

 

PG 1.1.2. Araştırma projelerinde yer alan öğretim elemanı sayısı

 

9

Projelerde görev alacak araştırma görevlisi sayısı arttırılmalıdır.

 

Amaç A.1. Nitelikli Ar- Ge ve Ür-Ge Faaliyetleri yoluyla ulusal ve uluslararası düzeyde katma değer oluşturmak

 

H.1.2. Katma Değer Yaratan Araştırma Çıktılarını Artırmak

 

 

2024 ilk 6 ay

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 1.2.1 Öğretim elemanlarının

WOS’ta endekslenen Q1 bilimsel yayın sayısı

1

Niteliği yüksek deneysel randomize kontrollü çalışmaların yapılabilmesi için kaynaklar artırılmalıdır.

PG 1.2.2 Öğretim elemanlarının WOS’ta endekslenen bilimsel yayın sayısı

14

 

 

PG 1.2.3 Üniversite adresli bilimsel yayınlara WOS’ta yapılan atıf sayısı

81

 

PG    1.2.4    Ulusal    ve        uluslararası

kurum/kuruluşlar                                        tarafından desteklenen proje sayısı

10

Proje yazım eğitimleri arttırılmalıdır.

 

Amaç A.1. Nitelikli Ar- Ge ve Ür-Ge Faaliyetleri yoluyla ulusal ve uluslararası düzeyde katma değer oluşturmak

 

H.1.3. Girişimcilik Faaliyetlerini Teşvik Etmek ve Yaygınlaştırmak

 

2024 ilk 6 ay

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 1.3.1. Başvurulan patent, faydalı model ve tasarım belge sayısı

3

Proje yazım eğitimleri arttırılmalıdır. 

Farklı disiplinlerle iş birlikleri geliştirilmelidir.

PG 1.3.2. Ar-Ge ve Ür-Ge sonucu ticarileştirilen ürün sayısı

 

 

 

 

PG 1.3.3. Başvurulan patent, faydalı model ve tasarım belge sayısı

 

 

 

PG 1.3.4. Tescil alan patent, faydalı model ve tasarım belge sayısı

 

 

 

 

 

Amaç A.1. Nitelikli Ar- Ge ve Ür-Ge Faaliyetleri yoluyla ulusal ve uluslararası düzeyde katma değer oluşturmak

 

H.1.4. Öğrenci Girişimcilik ve Yenilikçilik Programlarını Desteklemek

 

2024 ilk 6 ay

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

 

PG 1.4.1 Girişimcilik/ yenilikçilik temelli derslerin verildiği program sayısı

 

 

 

 

PG 1.4.2 Girişimcilik/ yenilikçilik temelli etkinlikler ve yarışmalara katılan öğrenci sayısı

 

 

 

PG 1.4.3 Girişimcilik/ yenilikçilik temelli konferans ve etkinlik

sayısı

 

 

 

 

 

A2. Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerinin Niteliğini Sürdürebilir Olarak Artırmak

 

H.2.1. Eğitim-öğretim Faaliyetlerinin Kalitesini Artırmak

 

2024 ilk 6 ay

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

 

PG 2.1.1 Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı

50

Öğretim elemanı sayısı arttırılmalıdır.

PG 2.1.2. Akredite edilen program sayısı

 

 

PG 2.1.3. Yandal ve çift anadal programlarından yararlanan öğrenci sayısı

 

 

 

 

A2. Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerinin Niteliğini Sürdürebilir Olarak Artırmak

 

H.2.2. Öğrencilerin Yetkinliklerini Geliştiren Faaliyetleri Artırmak

 

2024 ilk 6 ay

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

 

PG 2.2.1 Proje desteği alan öğrenci sayısı

7

Öğrencilerde proje kültürünün geliştirilmesine yönelik bilimsel ve farkındalık yaratan etkinlik sayısı arttırılmalıdır. 

PG2.2.2.2 Kariyer Merkezi çalışmaları kapsamında öğrencilere yönelik

gerçekleştirilen faaliyet sayısı

 

2

 

 

PG 2.2.3 Sosyal transkript oluşturan öğrenci sayısı

 

10

Öğrenciler sosyal etkinliklere katılım konusunda teşvik edilmelidir. 

PG 2.2.4 Akademik, Sportif,

Kültürel ve Sanatsal etkinlikler ile yarışmalara katılan öğrenci sayısı

 

6

 

 

 

 

 

A2. Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerinin Niteliğini Sürdürebilir Olarak Artırmak

 

 

H 2.3. Öğretim Elemanlarının Yetkinliklerini Güçlendirmek

 

 

 

2024 ilk 6 ay

İyileştirmeye yönelik öneriler

 

PG 2.3.1 Öğretim elemanları için öğrenme öğretme konusunda

verilen eğitimlere katılan yararlanıcı sayısı

3

Öğretim elemanları eğiticilerin eğitimi konusundaki eğitimlere katılım için teşvik edilmelidir.

 

PG 2.3.2 Öğretim elemanlarının yabancı dil yeterliliğini destekleyici eğitimlere katılan yararlanıcı sayısı

    2

ÇOMÜ bünyesinde ücretsiz yabancı dil yazma ve konuşma kursları düzenlenmelidir.

 

PG 2.3.3 Kalite geliştirme ve Bologna süreçleri hakkında verilen eğitim sayısı

3

 

 

Amaç A.2. Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerinin Niteliğini Sürdürebilir Olarak Artırmak

 

Hedef H.2.4. Eğitim- Öğretim Altyapısını Güçlendirmek

 

 

 

2024 ilk 6 ay

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 2.4.1. Öğrenci başına düşen yatırım bütçesi (TL)

 

 

 

 

 

PG 2.4.2. Öğrenci başına düşen eğitim amaçlı mekan büyüklüğü (m²)

 

 

 

 

 

Derslik ve uygulama laboratuvarları donanım yönünden geliştirilmeli ve sayısı artırılmalıdır. 

Sınıf kapasitesine uygun derslik sayısı arttırılmalıdır.  

Öğrencilerimizin üniversite bünyesindeki uygun dersliklerden faydalanması sağlanmalıdır.

 

A3. Üniversitenin Toplum ve Çevre Yararına Yaptığı Faaliyetleri Artırmak

 

 

H.3.1. Toplumsal Katkı Faaliyetlerinin Artırılması

 

 

2024 ilk 6 ay

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

 

PG 3.1.1 Üniversite birimlerince gerçekleştirilen sosyal sorumluluk faaliyet sayısı

 

 

1

 

Etkinliklerin düzenlenmesinde maddi kaynaklar arttırılmalıdır. 

 

PG 3.1.2. Öğrenciler tarafından gerçekleştirilen sosyal sorumluluk proje sayısı

2

 

 

 

 

PG 3.1.3. Dezavantajlı gruplara yönelik gerçekleştirilen faaliyet sayısı

5

 

Etkinliklerin düzenlenmesinde maddi kaynaklar arttırılmalıdır.

 

A3. Üniversitenin Toplum ve Çevre Yararına Yaptığı Faaliyetleri Artırmak

H.3.2. Toplumsal Katkı Faaliyetlerinin Artırılması

 

2024 ilk 6 ay

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 3.2.1. Üniversite birimlerince

gerçekleştirilen sosyal sorumluluk faaliyet sayısı

 

 

PG 3.2.2. Öğrenciler tarafından

gerçekleştirilen sosyal sorumluluk proje sayısı

 

 

PG 3.2.3. Dezavantajlı gruplara yönelik gerçekleştirilen faaliyet sayısı

 

 

 

 

A3. Üniversitenin Toplum ve Çevre Yararına Yaptığı Faaliyetleri Artırmak

 

H.3.3. Çevre Dostu Üniversite Faaliyetlerinde Etkinliği Artırmak

 

 

2024 ilk 6 ay

İyileştirmeye yönelik öneriler

 

PG 3.3.1 Sürdürülebilir çevre kapsamında düzenlenen etkinlik ve proje sayısı

 

 

 

 

 

 

A4. Üniversitemizin Uluslararası Tanınırlığını Artırmak

 

 

H.4.1. Uluslararası öğrenci, akademik ve idari personel hareketliliğini artırmak

 

 

 

2024 ilk 6 ay

 

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 4.1.1 Değişim programı

kapsamında yurt dışından gelen öğrenci sayısı

 

 

 

PG 4.1.2 Değişim programları kapsamında yurt dışına giden öğrenci sayısı

 

 

 

PG 4.1.3 Değişim programları ile yurtdışından gelen öğretim

elemanı sayısı

 

 

Değişim program sayısı artırılmalıdır. 

PG 4.1.4 Değişim programları ile yurtdışına giden öğretim elemanı sayısı

 

 

Değişim program sayısı artırılmalıdır.

PG 4.1.5. Değişim programları kapsamında uluslararası hareketlilikten yararlanan idari personel sayısı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A4. Üniversitemizin Uluslararası Tanınırlığını Artırmak

H.4.2. Uluslararası Tanınırlığı Geliştirmeye Yönelik Faaliyetleri Artırmak

 

2024 ilk 6 ay

İyileştirmeye yönelik öneriler

 

PG 4.2.1 Düzenlenen uluslararası akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlik sayısı

 

 

 

PG 4.2.2 Uluslararası akademik, sosyal, sanatsal ve sportif

etkinliklere katılan öğretim elemanı sayısı

4

 

PG 4.2.3. Akademik, sosyal, sanatsal araştırma kapsamında yurtdışından gelen öğretim

elemanı sayısı

 

 

 

PG 4.2.4. Uluslararası öğrenci sayısı

 

 

 

 

 

 

 

Amaç A.5. Kalite Kültürünü ve Kurumsal Kaynakları Güçlendirmek

Hedef H.5.1. Kurum İçi Memnuniyeti ve Kurumsal Aidiyeti Geliştirmek

 

2024 ilk 6 ay

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 5.1.1.Öğrenci genel memnuniyet düzeyi

 

 

 

PG 5.1.2. Akademik personel genel memnuniyet düzeyi

 

 

 

PG 5.1.3. İdari personel genel memnuniyet düzeyi

 

 

 

 

A5. Kalite Kültürünü ve Kurumsal Kaynakları Güçlendirmek

H.5.2. Paydaşlarla İletişimi Güçlendirmek ve Sürekliliğini Sağlamak

 

 

2024 ilk 6 ay

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 5.2.1 İç Paydaş Toplantı/ faaliyet sayısı

 

3

 

PG 5.2.2 Dış Paydaş Toplantı/ faaliyet Sayısı

 

      3

 

Dış paydaşlarla iş birliği protokolleri imzalanmalıdır.

PG 5.2.3 Mezunlara yönelik gerçekleştirilen etkinlik sayısı

 

 

 

PG 5.2.4 Kalite Kültürünün içselleştirilmesine yönelik faaliyetlerin sayısı

 

 

 

 

Amaç A.5. Kalite Kültürünü ve Bölüm Kaynaklarını Güçlendirmek

Hedef H.5.3. Bölüm Veri Yönetimi ve Dijital Gelişim Süreçlerini Güçlendirmek

 

 

2024 ilk 6 ay

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 5.3.1. Kurumsal izleme ve analiz raporlarının sayısı

 

 

 

 

 

Amaç A.5. Kalite Kültürünü ve Bölüm Kaynaklarını Güçlendirmek

Hedef H.5.4. Bölüm Kaynaklarını Güçlendirmek

 

2024 ilk 6 ay

 

İyileştirmeye yönelik öneriler

PG 5.4.1. Dış kaynaklı projelerden elde edilen gelir miktarı (TL)

 

18750 TL

 

Hemşirelik Bölümü 2024 İlk 6 ay Proje Bilgileri

Proje Türü

Adet

 

TÜBİTAK 2209A

4

 

TÜBİTAK 1001

-

TÜBİTAK 2237

 

3

TÜBİTAK 2224-A

-

TÜBİTAK 4007

1

 

TÜSEB

-

 

BAP

2

ULUSLARARASI PROJE

1

AB PROJESİ

1

Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA) STK Güçlendirme Projesi

-