Hemşirelik lisans programının amaçlarının, fakültenin ve bağlı bulunduğu üniversitenin, öz görevleri ile uyumlu olması
Bölüm işleyişinin oluşturulmuş komisyonlar tarafından yürütülmesi
Yönetimin her kademesine rahatlıkla ulaşılabiliyor olması
Eğitimin klasik eğitim modeli olmasına rağmen aktif öğretim yöntemlerin kullanılması
Öğrenci odaklı olması ve mesleki derslerde modellerin öğretilmesi ve kullanılması
Program Çıktılarının HEPDAK çıktıları ile uyumlu olması
Programın Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) hedeflerini içerecek biçimde tanımlı olması
Sürekli gelişen üniversite hastanesinin olması
Uygulama alanı olarak çok çeşitli alanların olması
Yaz stajının olması
Türkiye’de öğrenciler tarafından tercih edilen bir bölüm olması (yatay ve dikey geçiş kontenjanlarının dolması, kontenjanların yabancı uyruklu öğrenciler dahil dolu olması)
Öğrenci temsilcilerinin toplantılara katılarak kendileri hakkında söz sahibi olması
Öğrenciler için oryantasyon programlarının, kariyer günlerinin uygulanıyor olması
Öğrencilerimizin kendilerini geliştirmeye yönelik bilimsel etkinliklere katılması ve desteklenmesi
Öğrencilerin ulusal ve uluslararası kongrelerde sözel ve poster bildirilerinin olması
Öğrenci konseyi çalışmalarına yönetimce gerekli desteğin sağlanması
Derslere alanında uzman öğretim elemanlarının girmesi
Öğretim elemanlarının hemşirelik bölüm mezunu akademisyenlerden oluşması
Uygulamalarda en az lisans mezunu rehber hemşirelerin destek vermesi
Akademik personelin kendini geliştirmeye yönelik bilimsel etkinliklere katılıyor olması
Öğrenci projelerinde öğretim elemanlarının destek vermesi
Yüksek lisans programının olması
Diploma eki etiketinin olması
Uluslararası değişim programlarının varlığı ve bu programların her dönem etkin biçimde kullanılıyor olması (Erasmus ve Farabi programlarının aktif olması)
Her dönem kariyer etkinliklerinin düzenlenmesi
Kariyer planlama dersinin olması
Üniversitenin etkin olarak faaliyet gösteren öğrenci kulüp ve topluluklarının olması
Öğrencilerin hemşirelik bölümü dışında farklı alanlarda görev alan öğretim elemanlarından kendi kişisel gelişimlerini destekleyecek seçmeli dersleri alabiliyor olması
Üniversitenin kütüphane, internet bağlantısı, hemşirelik alanındaki yayınlara 7/24 ulaşılması
Mezunlar ile iletişim kanallarının olması
Mezunlar ile iletişimin sosyal medya kanalları ile sürdürülmesi
Her yıl mezunlar toplantısının yapılması
ZAYIF YÖNLER
Uygulamalarda kliniklerin artan öğrenci sayısına cevap verememesi (Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği)
Öğrenci sayısının yüksek olması nedeni ile uygulama alanlarında güçlükler yaşanması
Öğrenci başına düşen öğretim elemanı sayısının yetersiz olması
Araştırma görevlisinin yetersiz olması
Her Anabilim Dalında Öğretim Üyesinin olmaması (Doğum ve Kadın Hastalıkları Anabilim Dalı, Hemşirelikte Yönetim)
Fakültemizin fiziki koşullarının yeterince iyi olmaması
Dersliklerin öğrenci sayısına göre yeterli büyüklükte olmaması
Yalnızca bir adet amfinin bulunması ve havalandırmanın yetersiz olması
Ölçme değerlendirme için yeterli imkanların olmaması
Şehir merkezi ve yerleşke arasındaki ulaşım imkânlarındaki güçlükler
Teknolojik araçlarla ilgili teknik eleman yetersizliği
İdari personelin yeterli sayıda olmaması
FIRSATLAR
Hemşirelik Bölümü mezunlarımızın tercih ediliyor olması
Öğrencilerimizin büyük çoğunluğunun işsizlik problemi yaşamaması
Programımız öğretim elemanlarının alanlarında yeterli bilgi ve donanıma sahip olması
Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası akademik çevrede tanınması
Ulusal ve uluslararası projelerde çalışabilecek nitelikte akademik personele sahip olunması
Bölümümüz öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun olması
Akademik personelin öğrenciler ile projelerde yer alması
İstanbul ve İzmir gibi büyük şehirlere yakın olması, kaynaklara ve bilgiye erişim kolaylığının olması
Çanakkale’nin bir öğrenci şehri olması
TEHDİTLER
Öğrenci kontenjanlarının her yıl artırılmasının kaliteyi olumsuz etkilemesi
Kontenjanımızın akademik olanaklarımızın çok üzerinde olması
Ortaöğretim eğitim kalitesinin düşük olması
Çalışma alanlarının ve okul binasının fiziksel özelliklerinin ve kapasitesinin yetersiz olması
Öğretim elemanı sayısının artan öğrenci sayısının karşısında düşük kalması
Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması
Öğretim elemanı ders yükünün fazla olması
Her Anabilim Dalında Öğretim Üyesinin olmaması (Doğum ve Kadın Hastalıkları Anabilim Dalı, Hemşirelikte Yönetim)
Sağlık alanında yoğun bilgi kirliliği
Barınma sorunları (Kamu ve özel kurumlar açısından Yurtların yetersiz olması)