Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü

Hemşirelik Bölümü SWOT Analizi

GÜÇLÜ YÖNLER

  • Köklü eğitim geçmişinin olması
  • Fakülte bünyesinde olması
  • Hemşirelik lisans programının amaçlarının, fakültenin ve bağlı bulunduğu üniversitenin, öz görevleri ile uyumlu olması
  • Bölüm işleyişinin oluşturulmuş komisyonlar tarafından yürütülmesi
  • Yönetimin her kademesine rahatlıkla ulaşılabiliyor olması
  • Eğitimin klasik eğitim modeli olmasına rağmen aktif öğretim yöntemlerin kullanılması
  • Öğrenci odaklı olması ve mesleki derslerde modellerin öğretilmesi ve kullanılması
  • Program Çıktılarının HEPDAK çıktıları ile uyumlu olması
  • Programın Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) hedeflerini içerecek biçimde tanımlı olması
  • Sürekli gelişen üniversite hastanesinin olması
  • Uygulama alanı olarak çok çeşitli alanların olması
  • Yaz stajının olması
  • Türkiye’de öğrenciler tarafından tercih edilen bir bölüm olması (yatay ve dikey geçiş kontenjanlarının dolması, kontenjanların yabancı uyruklu öğrenciler dahil dolu olması)
  • Öğrenci temsilcilerinin toplantılara katılarak kendileri hakkında söz sahibi olması
  • Öğrenciler için oryantasyon programlarının, kariyer günlerinin uygulanıyor olması
  • Öğrencilerimizin kendilerini geliştirmeye yönelik bilimsel etkinliklere katılması ve desteklenmesi
  • Öğrencilerin ulusal ve uluslararası kongrelerde sözel ve poster bildirilerinin olması
  • Öğrenci konseyi çalışmalarına yönetimce gerekli desteğin sağlanması
  • Derslere alanında uzman öğretim elemanlarının girmesi
  • Öğretim elemanlarının hemşirelik bölüm mezunu akademisyenlerden oluşması
  • Uygulamalarda en az lisans mezunu rehber hemşirelerin destek vermesi
  • Akademik personelin kendini geliştirmeye yönelik bilimsel etkinliklere katılıyor olması
  • Öğrenci projelerinde öğretim elemanlarının destek vermesi
  • Yüksek lisans programının olması
  • Diploma eki etiketinin olması
  • Uluslararası değişim programlarının varlığı ve bu programların her dönem etkin biçimde kullanılıyor olması (Erasmus ve Farabi programlarının aktif olması)
  • Her dönem kariyer etkinliklerinin düzenlenmesi
  • Kariyer planlama dersinin olması
  • Üniversitenin etkin olarak faaliyet gösteren öğrenci kulüp ve topluluklarının olması
  • Öğrencilerin hemşirelik bölümü dışında farklı alanlarda görev alan öğretim elemanlarından kendi kişisel gelişimlerini destekleyecek seçmeli dersleri alabiliyor olması
  • Üniversitenin kütüphane, internet bağlantısı, hemşirelik alanındaki yayınlara 7/24 ulaşılması
  • Mezunlar ile iletişim kanallarının olması
  • Mezunlar ile iletişimin sosyal medya kanalları ile sürdürülmesi
  • Her yıl mezunlar toplantısının yapılması

 

ZAYIF YÖNLER

  • Uygulamalarda kliniklerin artan öğrenci sayısına cevap verememesi (Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği)
  • Öğrenci sayısının yüksek olması nedeni ile uygulama alanlarında güçlükler yaşanması
  • Öğrenci başına düşen öğretim elemanı sayısının yetersiz olması
  • Araştırma görevlisinin yetersiz olması
  • Her Anabilim Dalında Öğretim Üyesinin olmaması (Doğum ve Kadın Hastalıkları Anabilim Dalı, Hemşirelikte Yönetim)
  • Fakültemizin fiziki koşullarının yeterince iyi olmaması
  • Dersliklerin öğrenci sayısına göre yeterli büyüklükte olmaması
  • Yalnızca bir adet amfinin bulunması ve havalandırmanın yetersiz olması
  • Ölçme değerlendirme için yeterli imkanların olmaması
  • Şehir merkezi ve yerleşke arasındaki ulaşım imkânlarındaki güçlükler
  • Teknolojik araçlarla ilgili teknik eleman yetersizliği
  • İdari personelin yeterli sayıda olmaması

 

FIRSATLAR

  • Hemşirelik Bölümü mezunlarımızın tercih ediliyor olması
  • Öğrencilerimizin büyük çoğunluğunun işsizlik problemi yaşamaması
  • Programımız öğretim elemanlarının alanlarında yeterli bilgi ve donanıma sahip olması
  • Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası akademik çevrede tanınması
  • Ulusal ve uluslararası projelerde çalışabilecek nitelikte akademik personele sahip olunması
  • Bölümümüz öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun olması
  • Akademik personelin öğrenciler ile projelerde yer alması
  • İstanbul ve İzmir gibi büyük şehirlere yakın olması, kaynaklara ve bilgiye erişim kolaylığının olması
  • Çanakkale’nin bir öğrenci şehri olması

 

TEHDİTLER

  • Öğrenci kontenjanlarının her yıl artırılmasının kaliteyi olumsuz etkilemesi
  • Kontenjanımızın akademik olanaklarımızın çok üzerinde olması
  • Ortaöğretim eğitim kalitesinin düşük olması
  • Çalışma alanlarının ve okul binasının fiziksel özelliklerinin ve kapasitesinin yetersiz olması
  • Öğretim elemanı sayısının artan öğrenci sayısının karşısında düşük kalması
  • Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması
  • Öğretim elemanı ders yükünün fazla olması
  • Her Anabilim Dalında Öğretim Üyesinin olmaması (Doğum ve Kadın Hastalıkları Anabilim Dalı, Hemşirelikte Yönetim)
  • Sağlık alanında yoğun bilgi kirliliği
  • Barınma sorunları (Kamu ve özel kurumlar açısından Yurtların yetersiz olması)